Heves megyében is hasznos az ingyenes fogyasztóvédelmi okostelefon-alkalmazás

Az elmúlt évben 1264 ember kereste fel személyesen a Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségét, míg telefonon 2640 esetben érdeklődtek és kértek tanácsot az ügyfelek. Az említetteken felül további 845 esetben érkezett e-mail-ben beadvány, illetve kértek információt a hatóságtól. A jogviták, valamint a panaszra okot adó helyzetek kialakulásának elkerülését célozza többek között a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) május végén elindított okostelefon-alkalmazása, amely mára már több ezer embernek nyújt segítséget – tájékoztatott az NFH.

Közlésük szerint az NFH olyan ismeretanyagot állított össze új okostelefon-alkalmazásában, amely a mindennapok során leggyakrabban felmerülő fogyasztóvédelmi kérdésekre ad választ. Az alkalmazás segít eligazodni az áruvásárlásra, az internetes kereskedelemre, a termékkel kapcsolatos reklamációra, illetőleg az egyes szolgáltatásokra vonatkozó szabályok rendszerében, ugyanakkor lehetőséget teremt arra is, hogy az érdeklődők megtalálják azt a legrövidebb utat, amelyen keresztül kérdéseikre választ kaphatnak, illetve panaszaikat benyújthatják.

Az alkalmazás részeként lehetőség van a felhasználó által megvásárolt termékek nyilvántartására és beállítható, hogy a program figyelmeztessen a szavatossági, jótállási idő közelgő lejártára is. Az alkalmazás segítségével fényképet készíthetünk a nyugtáról, számláról, jótállási jegyről is, így gyorsan visszakereshető, hogy az adott terméket hol és mikor vásároltuk.

Az alkalmazás tartalma folyamatosan frissül, a jövőben az egyes témakörökön belül aktuális, az adott szezonhoz köthető tudnivalók is bekerülnek az applikációba. Az alkalmazás ingyenesen letölthető:a Google Play Áruházban, és az App Store-ban.

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iv.nfh
IOS: https://itunes.apple.com/us/app/fogyasztovedelem/id858511255?mt=8