Új forgalmi csúcsot hozhat ez a hét a kiskereskedelemben

Az elmúlt évek növekedése idén is folytatódik a kiskereskedelemben, ezen belül az elektronikai cikkek piacán kétszámjegyű emelkedést prognosztizál a piac meghatározó szereplője. 

A MediaMarkt adatai alapján a szezon már november közepétől elindult, bronz vasárnaptól érezhető a növekvő vásárlási kedv. A csúcsidőszak egy héttel később kezdődött, ez alatt egy normál hónap akár háromszorosát is elérheti az értékesítés. A karácsonyi szezon utolsó hete a legerősebb, ekkor érkeznek a legtöbben az áruházakba. Az idei év sajátossága, hogy aranyvasárnap közvetlenül a december 24 előtti napra esik, így az utolsó hétvége előtt sokan szeretnék lezárni az ajándékvásárlást.

A vásárlási szokásokkal kapcsolatban Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád és Aréna áruház ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a nagyobb értékű, fő ajándékokat veszik meg elsőként a vásárlók, majd a karácsonyhoz közeledve válogatnak hozzá kisebb értékű termékeket. A vevők egyre inkább keresik a magas, illetve prémium színvonalú elektronikai és elektromos cikkeket.

A slágertermékek között idén is a nagyképernyős, nagyfelbontású okostévék, hangprojektorok szerepelnek, de nem csökken a mobiltelefonok, illetve a háztartási kis- és nagygépek népszerűsége sem. A forgalom növekedése ezeknél a termékeknél kétszámjegyű.

A MediaMarkt megbízásából, a Pulzus kutatási applikációval készített reprezentatív karácsonyi felmérés eredménye alapján a lakosság mindössze 20%-a hagyja az ajándékok beszerzését az utolsó két hétre, a többség december elején elindul a boltokba, vagy rendel a webáruházakból. A válaszadók közel háromnegyede azt tervezi, hogy legalább annyit költ majd ajándékokra, amennyit megengedhet magának. Ötödükről elmondható, hogy idén nem vásárol olyan értékben, ami elérné az erre szánt keretösszeget.