Lépjen kapcsolatba velünk

A megújulás a Pikopack Zrt. sikerének titka

A megújulás a Pikopack Zrt. sikerének titka

Ez a cikk több, mint 9 éve és 6 hónapja frissült utoljára, ezért egyes tartalmi elemei elévülhettek.

Tóth Sándor vezérigazgató több, mint 20 éve vezeti a Pikopack Zrt.-t, amely Füzesabony gazdaságának hajtómotorja. A cégvezető sikerükről, Füzesabony fejlődésének feltételeiről beszélt hírportálunknak.

Mi a története a Pikopack Zrt-nek?

1993 október 6-án vásárolta meg részvénytársaságunk a gyárat, amely az 1969-ben alapított Mátravidéki Fémművek jogutódja volt. Kezdetben 60 százalék volt a részesedésünk, majd teljes egészében a miénk lett.

Az elmúlt huszonegy évben nagyon dinamikusan fejlődött a cég, a kezdeti 13 ezer négyzetméteres alapterületet mára a duplájára növeltük. A fali poszteren is jól láthatók a bővítéseink, folyamatosan épültek az újabb és újabb, korszerűbbnél korszerűbb gyártócsarnokaink. Az utolsó lett a legnagyobb, amely egy 10 ezer négyzetméter alapterületű fedett épület.

Kezdetben gyárunk koronazárat (sörös kupakot), valamint tubusokat és festékdobozokat állított elő, majd az ezredforduló táján változtattunk a hagyományos termékszerkezeten. Bevezettük az aerosol termékek gyártását. Ennek a technikai feltételeit nagyon kemény munkával és komoly anyagi befektetéssel teremtettük meg. Először csak egy lízingelt géppel dolgoztunk, majd később már négysoros gyártással elégítettük ki a vevők igényét. 2002-ben nagy dobásnak, nagy kockázatnak számított egy ilyen hatalmas beruházás, de megérte, mert ez a mai napig a fő bevételi forrásunk.

Mivel hiszem azt, hogy a folyamatos megújulás a piacon maradás titka, 2010-ben ismét megújítottuk a gyártósort, amelyet korszerű, energiatakarékos gépekre cseréltünk és festékes dobozok helyett zöldborsó, csemegekukorica konzervdobozokat kezdtünk el gyártani. Ma már  ké és fél kilós kiszerelésben is elő tudjuk állítani és a lemezek festése, nyomdázása is nálunk történik.

Korábban hagyományos kemencékben égettük a festéket a dobozokra, újabb fejlesztéseinknek köszönhetően most a legmodernebb ún. UV  technikával dolgozunk, négy színes nyomdagéppel. A nyomdai előkészítés feltételeit is megteremtettük, saját grafikai stúdiónk is van.

Ha jól tudom, a külföldi piacokra is „betörtek”.

Igen, termékeink 90 százalékát már exportra termeljük, cseh, román, lengyel, német, francia, svájci és, belga megrendelőink vannak. Ez az eredmény többek között a hibátlan termékgyártásunk és gyors áruszállítási módszereinknek is köszönhető. Külföldi piacokon csak úgy lehet sikeres egy cég, ha folyamatosan korszerűsíti technológiáját, megújítja termékkínálatát és megfelel az egyre szigorúbb minőségbiztosítási feltételeknek. Idén ismét egy nagy, kétmilliárd forintos fejlesztésbe, beruházásba kezdtünk, hogy még gyorsabbá tegyük a gyártási sebességünket. De kell a piacképességhez egy másik feltétel is: csökkenteni kell a szerszám-, a munkaerő-, a termékek előállítási-, és energia költségeket.

Büszkén mondhatom tehát, hogy fejlődésünket, versenyképességünket a folyamatos és tudatos beruházásoknak, fejlesztéseknek köszönhetjük.

Meg kell jegyeznem azonban, hogy sajnos magáról a településünkről, Füzesabonyról ez nem mondható el, amelynek komoly következményei lehetnek.

Mi a baj Füzesabonnyal jelenleg?

Nem élhető a város, nem vonzó célpont az emberek számára. Cégünk, amely komoly iparűzési adót fizet a település önkormányzatának, mintegy 450 embernek, azaz körülbelül 380 családnak ad munkát, amelyek többsége 15-20 kilométeres vonzáskörzetből jár be dolgozni. Nagyon szeretném ha kollégáim gyermekei és unokái is itt a Pikopacknál dolgoznának, és természetesen Füzesabonyban maradnának, de ehhez az kell, hogy településünk fejlődésnek induljon. Az utóbbi évtizedekben nem volt fejlesztés, beruházás,

nincsenek turistacsalogató, reprezentatív célokat is szolgáló épületeink, például presztízs értékű szállodáink, éttermeink, szabadidős, kulturális intézményeink. Ezt saját tapasztalattal is alá tudom támasztani: más városokból érkező vezető beosztású munkatársaink Füzesabony helyett Egert választják, ott élnek családjukkal, onnan járnak be dolgozni.

Ön szerint hogyan lehetne orvosolni a problémát?

Olyan városvezetésre van szükség, amely hosszú távú, alaposan átgondolt, racionális koncepciót alakít ki, tudatosan fejleszti a közintézményi rendszert és a közlekedési infrastruktúrát. Véleményem szerint ezt csak úgy lehet megvalósítani, ha a következő városvezetés kezdeményező, kreatív és offenzív lesz. A cégünknek például nagyon képzett, felkészült, motivált és felelősségtudattal rendelkező kollégákra van szükség. Hiszen elég egy rossz mozdulat és akár egy kamionnyi árut is tönkretehet, amellyel a pozitív megítélésünket jelentősen csökkenti. Munkafegyelemre, lelkiismeretes hozzáállásra csak általános és középiskolák tudnak nevelni.Vagy ott van az úthálózat kérdése: három éven át voltunk az év beszállítója az IKEÁ-nál, de a piaci versengés egyre komolyabb feltételeket diktál. Gyorsabb áruszállításhoz, jó úthálózatra van szükség.

Piacot akkor lehet megtartani, nyerni, ha maga a termékkínálat és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások is folyamatosan fejlődnek. Ehhez kell egy jó infrastruktúrájú, dinamikusan és kiszámíthatóan fejlődő város is.

Továbbiak Közélet kategóriában

Legfrissebbek

Szavazás

Ön mit szól ahhoz, hogy az egykori Ifi ház, ma Kepes Központ újra kinyitotta kapuit a fiatalok előtt?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...
adatforrás:

Legtöbbet olvasott

#hashtag-ek

FEL