Lépjen kapcsolatba velünk

Egy új mobiltelefon alkalmazás segíti a magyar fogyasztókat külföldi utazásaik során

Egy új mobiltelefon alkalmazás segíti a magyar fogyasztókat külföldi utazásaik során

Ez a cikk több, mint 9 éve és 8 hónapja frissült utoljára, ezért egyes tartalmi elemei elévülhettek.

Vásárolt valamit külföldön, ami nem sokkal később meghibásodott? Problémája adódott az otthonról foglalt külföldi autóbérlés vagy szálláshely kapcsán? Késik a hazafelé tartó repülőjárata? Amennyiben a szabadsága nem úgy alakul, ahogy eltervezte, fontos tudnia, hogy miképp gyakorolhatja jogait. Sőt mi több! Ki is tudja fejezni magát! – áll a Nemztei Fogyasztóvédelmi Hatóság közleményében.

A nyári szabadságolások és nyaralásokhoz kapcsolódóan az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (EFK-Hálózat, ECC-Net) – amelynek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország is tagja – egy egyedülálló mobil alkalmazást készített, melynek neve „ECC-Net: Travel” App (EFK-Hálózat: Utazási alkalmazás”). Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás egy olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló kellemetlen helyzetek megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén fejezhessék ki és érvényesíthessék. Az alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén, továbbá norvég és izlandi nyelven. Az alkalmazás angol vagy német nyelven indul, azt követően pedig a felhasználó számára a lakóhely megadása és a nyelv kiválasztása után érhető el magyar nyelven.

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés és az egészségügyi ellátások témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztók számára, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett a hasznos információkat tartalmazó részben fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás ingyenes, továbbá offline módon, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming díjak elkerülése érdekében. Olyan mobil eszközökre telepíthető, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel működnek. Az alkalmazás a következő oldalakról tölthető le:

Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

Apple:
https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562

Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/en-gb/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294-40d5-9ac0-644a7e734813

Az alkalmazás bemutatására 2014. július 2-án az Európai Parlamentben került sor egy sajtótájékoztató keretében Strasbourgban, amelyen a fogyasztói politikáért felelős európai biztos Neven Mimica is részt vett. A biztos szerint: „A sikeres Belső Piac attól is függ, hogy az állampolgárok ismerik-e fogyasztói jogaikat. Üdvözöljük ezt a kezdeményezést, amely folytatja az európai fogyasztók tudatosságának növelését, és megkönnyíti az Európában utazó fogyasztók számára a jogaik gyakorlását.”

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás elkészítésében az EFK-Hálózat mind a 30 tagja részt vett. Minden EU tagországban, valamint Norvégiában és Izlandon tevékenykedik Európai Fogyasztói Központ, amelyek ingyenes segítséget nyújtanak a fogyasztóknak határon átnyúló panaszaik rendezéséhez, valamint tájékoztatást és tanácsot adnak fogyasztóvédelmi kérdésekben a fogyasztóknak. A Központok az Európai Unió társfinanszírozásával működnek.

Továbbiak Közélet kategóriában

Legfrissebbek

Szavazás

Ön mit szól ahhoz, hogy az egykori Ifi ház, ma Kepes Központ újra kinyitotta kapuit a fiatalok előtt?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...
adatforrás:

Legtöbbet olvasott

#hashtag-ek

FEL