Lépjen kapcsolatban velünk

EgerHírek

Mai névnap

Bence

Még az idén újabb utak épülnek a déli iparterületen

Közélet

Még az idén újabb utak épülnek a déli iparterületen

Kedden hivatalosan is átadásra került Eger vadonatúj kerékpárútja a Kistályai úton, ami bár jelenleg a K2-es út csomópontjában véget ér, de a beruházások ezzel még korántsem.

Útátadó ünnepség a déli iparterületen 2018. októberében – Fotó: Nemes Róbert

A történet tavaly október végén kezdődött az új, – úgynevezett – feltáró út átadásával, ami a rendező pályaudvart érintve a Faiskola utcát köti össze a Külsősor utcával. A déli iparterület bővítésén már sok éve dolgozott a város, amely egyáltalán nem volt egyszerű feladat, hiszen a vasút által eddig elzárt terület jelentős közmű beruházásokat igényelt. Ezen a ponton elég csak azt megjegyezni, hogy Eger egyik legmélyebben fekvő pontjáról beszélhetünk, így minden mérnöki tudásra szükség volt ahhoz, hogy egy, a modern kor kihívásainak minden szempontból megfelelő, biztonságos terület jöhessen létre. Ahhoz, hogy gyárak létesülhessenek a területen, leginkább a közúti csatlakozás biztosítására volt szükség, és mivel ez megvalósulhatott, gyakorlatilag zöld utat kaptak és kaphatnak a további ipari jellegű beruházások, beleértve a ZF vadonatúj gyártócsarnokát is.

A közel 300 millió forintból, egri tervezők és kivitelezők bevonásával megépített kombinált kerékpárút és járda jelenleg a Sas utat köti össze a K2-es úttal, majd onnan az úttesten halad tovább felfestéssel a déli iparterület kapujáig, a Bánki Donát utcáig. Kerékpáros szempontból az úttest további, osztott pályás meghosszabbításának elképzelése a biztonsági szempontokat figyelembe véve, bőven hagy kívánnivalót maga után. Az iparterület adottságai, – beleértve a zsúfolt személy és teherautó forgalmat – jelenleg nem garantálják a kerékpárral közlekedők maradéktalan biztonságát és megfelelő komfortérzetét.

A még lezárt Bánki Donát utca – Fotó: Szávoly Richárd

A témában megkérdeztük Habis László polgármestert is, aki elmondta: a K2-es út jelentősebb átalakításáig biztonsági szempontból nem tartaná szerencsésnek, ha a kerékpárutat az M25-ös út körforgalmába, szimpla felfestéssel vezetnék be, ezért mindenképpen egy alternatív megoldásban gondolkodnak, ami egyfelől jelenti az iparterület jobb kerékpáros és gyalogos megközelíthetőségét, másfelől a Kistályai út és a Lajosváros ekképpen való összeköttetését.

Ezen a csapáson lesz az átkelő a Lajosvaros felé – Fotó: Szávoly Richárd

A tervek szerint a Kistályai úttal párhuzamos Bánki Donát utca északi irányú meghosszabbításával a rá merőleges (jelenleg) zsákutcáig jön létre egy olyan szervizút, ami kerékpáros forgalomra is alkalmas és biztonságos lesz. Ennek az útnak a betorkolásnál létesül egy vasúti átjáró a Külsősor és Faiskola utcák felé, mely a rendező pályaudvar mellett biztosít majd biztonságos gyalogos és kerékpáros átkelést a Lajosváros irányába. Habis László fontosnak tartotta megjegyezni, hogy ezekre a beruházásokra van érvényes építési engedély és a tervek szerint ezeket az útszakaszokat még az idén át tudják adni a forgalom számára.

Kiemelte továbbá: ezekkel a beruházásokkal, jelentős mértékben nő a déli iparterület gyalogos és kerékpáros megközelíthetősége.

 


Továbbiak Közélet kategóriában

Legfrissebbek

Szavazások

Ön mit szól ahhoz, hogy az Egri borvidék borospalackja után lesz egyedi, egri borospohár is?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Lájkoljon minket a friss hírekért!




Legtöbbet olvasott

FEL

Oldalainkon bizonyos technikai adatokat rögzítő cookie-kat (sütiket) használunk statisztikai célokból. Ezekről és adatai kezeléséről olvashat friss adatvédelmi tájékoztatónkban. Elolvasom

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás