Lépjen kapcsolatban velünk

EgerHírek

14°
10°
Mai névnap

Szilvia

20%-kal kevesebb só és cukor lesz a Lidl saját márkás termékeiben

Életmód

20%-kal kevesebb só és cukor lesz a Lidl saját márkás termékeiben

A Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. A fogyasztói igényeket szem előtt tartva, beszállítóival szorosan együttműködve, a nemzetközi és hazai ajánlásokat figyelembe véve vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékei esetében csökkenthető a hozzáadott só- és cukortartalom.


Termékfejlesztési stratégiájában, a cukortartalom csökkentése kapcsán a vállalat elsősorban a gyermekek körében népszerű élelmiszerekre összpontosít, míg a sótartalom minimalizálása tekintetében azokra, amelyeket Magyarországon rendszeresen fogyasztanak és általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki.

Lépésről lépésre

A vállalat fejlesztései már most jelentős só- és cukorcsökkenést eredményeztek számos termék esetében úgy, hogy a megszokott ízélmény változatlan maradt. Az áruházlánc saját márkás reggelizőpelyhének hozzáadott cukortartalma 2015-től 24%-kal mérséklődött, szalámis pizzájának hozzáadott sótartalma az innovációk révén 2016-tól 29%-kal csökkent. A Lidl Magyarország saját fejlesztésű, 1 kg-os félbarna kenyerének előállítása során az elmúlt 1 év alatt 15%-kal kevesebb só került felhasználásra.

 A cél, hogy 2019 végéig a jelenlegi 1.8 g/100 g-ról, a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti minimális 1.3 g/100 g-ra csökkenjen a termék sótartalma.

Ez az elhatározás azért is fontos, mert a legfrissebb hazai felmérések szerint a magyar felnőtt lakosság sóbeviteléhez a fehér és félbarna kenyerek járulnak hozzá a legnagyobb arányban.

“A hazai felnőtt lakosság sófogyasztása jelentősen meghaladja az ajánlásokban szereplő, napi legfeljebb 5 grammnyi, durván 1 teáskanálnyi mennyiséget. A magyar férfiak ennek több mint a háromszorosát, a magyar nők több mint a kétszeresét veszik fel naponta. A Lidl elköteleződése kiemelkedő, örömmel támogatjuk vállalásában” – mondta Kubányi Jolán, az MDOSZ elnöke.

A Lidl Magyarország beszerzési politikájának egyik úttörő szándéka, hogy 2025-re 20%-kal kevesebb hozzáadott cukor- és sómennyiséget árusít saját márkás termékei körében. A fejlődés eredménye az élelmiszerek cukor- és sótartalmának átlagos csökkenésével mérhető, amelynél figyelembe veszi a vállalat, hogy egy árucikkből Magyarországon egy év alatt mekkora mennyiséget értékesített.

Címlapfotó: AFP

Továbbiak Életmód kategóriában

Legfrissebbek


Szavazások

Közeleg a Black Friday, vagy más néven a Fekete Péntek! Idén tervezi, hogy kihasználja az üzletek által nyújtott akciókat?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Lájkoljon minket a friss hírekért!


Legtöbbet olvasott

FEL

Oldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk. Adatai kezeléséről olvassa el friss adatvédelmi tájékoztatónkat. Elolvasom

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás