Lépjen kapcsolatban velünk

EgerHírek


-3°
Mai névnap

Artúr, Vince

Tuti tippek a másnaposság ellen

Életmód

Tuti tippek a másnaposság ellen

Tuti tippek a másnaposság ellen

Felvirradt Újév napja, sokan pedig még csak most próbálják valahogyan “összerakni” magukat az éjszakai dorbézolás után. A szerencsésebbek még pár napig regenerálódhatnak, viszont többen már holnap visszatérnek a megszokott hétköznapi kerékvágásba, így egyáltalán nem mindegy az, hogy miként és legfőképp mennyi idő alatt tudjuk magunkat újra hadrendbe állítani. Hoztunk néhány tuti tippet arra az esetre, ha beütött volna baj.

Van egy ismerősöm, aki sosem iszik alkoholt, csak szilveszterkor – persze pezsgőt, egy pohárral. Mondjuk ennyitől nem is fog berúgni, de mi van olyankor, ha valaki igenis felönt a garatra?

A hollandok 60%-a például havi kétszer-háromszor biztosan másnapos, az amerikai egyetemisták 25%-a minden hétvégén, az angol férfiak 10%-a pedig havonta legalább egyszer. A legjobb módszer másnaposság ellen, ha nem iszunk alkoholt – mondják, mert tulajdonképpen továbbra sem ismert, hogy pontosan miért alakul ki. Rengeteg városi legenda kering a kezeléséről, különféle módszerekről és receptekről. 

Mi történik ilyenkor a szervezetben?

  1. Dehidratáció, azaz az alkohol vizet von el a szervezetből, tehát kiszárad a szánk és fáj a fejünk.
  2. Az etanol a májban acetaldehidre bomlik, ami tulajdonképpen méreg. Ezért émelygünk, és ezért lesz hányingerünk is.
  3. Az alkohol akadályozza a glükóz termelést a májban (ami az agy üzemanyaga), így pedig kimerültek és gyengék leszünk.
  4. Az alvás REM (Rapid Eye Movement) fázisai – tehát amikor álmodunk – lecsökkennek, így az a kevés hajnali óra, amikor aludhatnánk, nem lesz pihentető.
  5. A torok hátsó része ellazul, és így valószínűleg horkolni fogunk.

Bár – ahogy mondják – már “halottnak a csók”, de azért ha tanulni szeretnénk a hibánkból, és sokadjára fogadjuk meg azt, hogy “többé egy kortyot sem iszunk”, akkor érdemes legközelebb (mert hiszen titkon tudjuk azt, hogy biztosan lesz még ilyen) például a megelőzést választani! A buli közben is tehetünk azért, hogy a másnapunk kevésbé menjen kárba. Így:

  1. Legyünk lehetőleg kipihentek. Ez nem vicc, működik.
  2. Igyunk sima vizet az italunk mellé, és együnk valami zsírosat is! A zsír ugyanis késleltetni fogja az alkohol felszívódását. Ha nincs egy jó gyrosos a közelben, a sós mogyoró is megteszi.
  3. Válasszunk inkább alacsony metanol-tartalmú italokat. A vodkában és ginben a legkevesebb, míg a rumban és bourban whiskey-ben a legtöbb. 
  4. Ne keverjük, ne váltogassuk az italokat! Lehetőleg tartsunk ki végig egy típus mellett.

Ha nem voltunk elég elővigyázatosak, és megtörténik a baj, akkor:

  1. Sok víz, paradicsomlé vagy frissen facsart narancslé.
  2. Magas cukor, vagy magas keményítőtartalmú ételek: kedvenceink a banán és a sültkrumpli! Kávét viszont kifejezetten NEM ajánlott reggel inni (kivéve, ha minden reggel iszol, mert akkor az elvonási tünetek miatt még jobban fog fájni a fejünk).
  3. Intenzív sport, hiszen a szapora szívveréstől gyorsabb a méregtelenítés folyamata is.
  4. Egyszerű és nagyszerű: sok alvás (ha megtehetjük).
  5. A kutyaharapás szőrével csak egy városi legenda. Sajnos.
  6. Végül pedig mutatunk pár másnapos receptgyűjteményt ITT és ITT.

Forrás: szilveszter.hu


Továbbiak Életmód kategóriában

Legfrissebbek

Szavazások

Önnek mi a véleménye arról, hogy a városkártyát már nem fogadják el az egri jégpályán?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Lájkoljon minket a friss hírekért!

Legtöbbet olvasott

FEL

Oldalainkon cookie-kat használunk. Adatai kezeléséről olvassa el adatvédelmi tájékoztatónkat.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás