Az ön által javasolt útvonalnak nincs engedélye – Mirkóczki Ádámnak válaszolt az államtitkár
Tovább gyűrűzik az M25-ös út körüli vita.
Tovább gyűrűzik az M25-ös út körüli vita. A Jobbikos képviselő a miniszterhez fordult kérdéseivel, de a válaszból az jött le, amit Mirkóczki akar, totális zsákutca.
“A közelmúltban Ön kezdeményezte nyilvánosan az útvonalterv módosítását.
Az Ön által javasolt nyomvonal szükséges előzetes vizsgálatokkal és engedélyekkel nem rendelkezik, javaslata a beruházás megvalósítását évekkel hosszabbítaná meg”
– áll Fónagy János parlamenti államtitkár levelében, amit Mirkóczki Ádám Jobbikos képviselőnek küldött.
Mirkóczki még április 6-án, sajtótájékoztatón kezdeményezte, hogy a gyorsforgalmi út nyomvonalát tervezzék újra, amivel véleménye szerint jelentősen csökkenne a beruházás költsége. Ám ez a lépés együtt járna azzal, hogy éveket csúszna az út átadása. Az elmúlt hetekben parázs politikai és közéleti vita kerekedett ebből Egerben, de most már miniszteri szinten pörög az M25-ös ügye.
A Jobbikos képviselő ugyanis írásbeli kérdést intézett Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterhez, amiben többek között azt kérdezte, készül-e új nyomvonal terv, miért drágult négyszeresére az építkezés, megvan-e a szükséges pénz az építkezéshez és tartható-e a 2020-as átadási dátum?
A jelenlegi nyomvonalnak minden engedélye megvan
Fónagy János válaszában a fent idézetten kívül leírja, az M25-ös autóút északi szakasza várhatóan 2018-ra, az autóút teljes egésze pedig 2020-ra készül el. Kifejti, az épülő út nyomvonala a tervezési folyamat kezdete óta rendelkezik a megfelelő környezetvédelmi és építési engedélyekkel. A nyomvonal meghatározását részletes tanulmánytervi és környezetvédelmi vizsgálat előzte meg, ezt követően kiválasztották az optimális változatot.
Nem drágult a beruházás
Az államtitkár Mirkóczki drágulást firtató kérdésére kiemelte, “a kormányhatározat a korábbi – 4,6 milliárd forintról szóló – támogatási szerződés forráskeretét bővítette ki a gyorsforgalmi út északi szakaszának, továbbá az andornaktályai elkerülő út és a 252. számú főút felújításásra szánt összeggel, összesen 13,6 milliárd forintra. Ez tehát nem a költségek négyszeresére emelkedését jelenti, hanem a projekt megvalósításának további lépéseihez rendel forrásokat.
A projekt tehát nem drágult, annak ellenére, hogy ezt Ön sajtótájékoztatón állította
– írja Fónagy János.
Azt is leírja, hogy a jelenleg építés alatt álló szakaszok befejezését forráshiány, új tervezési szándék, jogi akadályok és egyéb körülmények nem befolyásolják.
Előzmények
Ahogy korábban megírtuk, éveket csúszhat az M25-ös út építése. Ezzel kapcsolatban korábban Martonné Adler Ildikó Fideszes alpolgármester, később Mirkóczki Ádám Jobbikos országgyűlési képviselő tartott rendkívüli sajtótájékoztatót. Június 9-én a Fidelitas is kiadott ezzel kapcsolatban egy sajtóközleményt, amire a Jobbik reagált másnap.
Június 12-én Habis László polgármester kijelentette: Álljunk ki városunk és az M3-as autópálya közvetlen összekapcsolása mellett. Június 14-én pedig Mirkóczki Ádám nyílt levelet intézett Habis Lászlóhoz.
Június 16-án délelőtt Mirkóczki Ádám újabb lépésre szánta el magát, amikor nyilvános vitára invitálta az egri Fideszt. Még ezen a napon a Fidelitas reagált Mirkóczki Ádám bejelentésére.
Június 21-én pedig Habis László polgármester közleményt adott ki, amiben kifejtette, már több ezer egri nyilvánította ki véleményét, akik nem akarják, hogy csússzon a beruházás.